A educació infantil proposem diversos ambients d’aprenentatge que, a través del joc, estimulen el desenvolupament intel·lectual dels nens i nenes, a més de les relacions d’ajuda i col·laboració.
EMAT és un programa didàctic i pedagògic basat en les intel·ligències múltiples que permet treballar les matemàtiques d’una manera contextualitzada i adaptada a la realitat dels infants.
A educació infantil dediquem una sessió diària a les matemàtiques manipulatives i vivencials d’EMAT amb la següent rutina:
Per tal que l’aprenentatge sigui motivador i significatiu per als alumnes, treballem els continguts de manera interdisciplinària a través de projectes que ells mateixos proposen. Així, partint dels seus coneixements previs i ensenyant-los a fer-se preguntes, treballem totes les àrees amb un fil conductor que ajuda els infants a descobrir allò que els desperta curiositat. Aquesta proposta a educació infantil suposa la introducció al treball cooperatiu, la recerca i l’oratòria. Per tal d’aconseguir una atenció més personalitzada, oferim dues hores de codocència (dues mestres a l’aula) a la setmana a cada grup classe.
Iniciem el procés de l’aprenentatge de la lectoescriptura amb el mètode de la consciència fonològica, respectant sempre el ritme maduratiu de cada alumne. Aquest mètode permet, a partir del treball profund del llenguatge oral, arribar a la distinció dels sons i les seves grafies.
Les característiques específiques dels alumnes en edat infantil fan que en l’inici al treball cooperatiu ens centrem en aprendre a escoltar, argumentar i cedir quan l’ocasió ho requereix. D’aquesta manera, aprenen a acceptar altres punts de vista i a ajudar-se mútuament. Aquesta és la base per a la bona pràctica futura en un treball cooperatiu més estructurat. A infantil fem aquesta introducció al treball cooperatiu a través d’activitats concretes en parelles o grups de tres, i a Infantil-5 (I5) en projectes més amplis.
El projecte Escolta’m a educació infantil es combina amb l’educació emocional: mentre una mestra duu a terme activitats d’educació emocional amb el grup, la tutora surt de l’aula amb tres alumnes per fer la tutoria Escolta’m en un altre espai durant 25 minuts.
A educació infantil prioritzem petites grans accions a favor de la sostenibilitat, com la recollida selectiva dels residus generals o tenim cura de l’hort escolar. Alhora, col·laborem en la reducció de residus portant sempre els esmorzars en embolcalls sostenibles.
Conscients de la gran plasticitat cerebral dels nens i nenes en edat infantil, dediquem dues hores a la setmana a classe d’anglès. A més, utilitzem la llengua anglesa en una hora setmanal de Psichomotility i en les sis hores de l’ambient Let’s Keep Fit.
Creiem en el valor de l’aprenentatge cooperatiu i en el potencial educatiu quan grans i petits aprenen de forma conjunta. Per això, a educació infantil realitzem activitats amb alumnes més grans de l’escola, que esdevenen padrins i padrines. A més, els alumnes d’Infantil-5 (I5) organitzen i participen en activitats amb la residència d’avis “La teva residència” de davant de l’escola.
A totes les aules d'infantil comptem amb pantalles tàctils i 15 iPads per introduir els infants en el món digital, aprendre a utilitzar un site, fer fotografies, treballar a partir de codis QR, obrir vídeos, realitzar activitats digitals i moure’s de la manera més autònoma possible dins de les eines digitals que puguin necessitar.
Dins de l’horari escolar, impartim un conjunt d’activitats complementàries per a tots els nens i nenes que reforcen el seu aprenentatge des d’una vessant lúdica:
Consulta els detalls de les matèries complementàries
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola