A l’etapa d’infantil, els projectes esdevenen el motor d’un aprenentatge viu, significatiu i connectat amb l’interès propi dels infants. Mitjançant processos de participació activa, els nens i nenes aprenen a formular preguntes, elaborar respostes i descobrir el món des de la curiositat i la implicació. Des de la tria del tema fins al desenvolupament de les activitats, cada projecte és una experiència única que fomenta habilitats clau com la creativitat, la cooperació i la comunicació.
Com escollim els projectes?
A I3, el procés d’escollir un projecte s’inicia amb propostes visuals que desperten l’interès dels més petits. Amb l’ajuda de les mestres, els infants seleccionen la foto del tema que més els interessa i voten el tema que més els motiva. Després es formulen les preguntes clau: “què en sabem, ja?” i “què volem aprendre?”.
A I4, aquest procés es manté durant el primer trimestre, però progressivament els infants adquireixen la maduresa per proposar preguntes i temes de forma més autònoma. A I5, la implicació arriba al màxim: suggereixen lliurement idees, escriuen les paraules clau i planifiquen els projectes amb autonomia.
Projectes vivencials i connectats amb el món que ens envolta
La feina d’investigació comença amb el repartiment de les preguntes que sorgeixen sobre el tema. Cada infant investiga una qüestió i prepara un material per compartir la informació amb els companys, ja sigui una cartolina, un mural, un vídeo, una cançó, una maqueta o altres formats creatius. Després fa una presentació oral i explica als companys el que ha descobert.
Finalment, per tancar el projecte, sovint es fa una sortida escolar relacionada amb el tema. Per exemple, el projecte sobre l’espai a Infantil 4 ha culminat amb una visita al Planetari de Barcelona, una experiència vivencial que connecta la teoria amb la realitat.
Participació i comunicació des del primer dia
El treball amb projectes no només afavoreix l’aprenentatge acadèmic, sinó també la participació democràtica i les habilitats comunicatives. Des de ben petits, els infants aprenen a respectar les decisions col·lectives, a valorar el diàleg i a expressar-se davant dels companys amb seguretat i claredat.
A través d’aquest procés, els nens i nenes no només descobreixen nous coneixements, sinó que desenvolupen habilitats essencials per al seu futur. Cada projecte reflecteix el compromís de l’escola amb un aprenentatge transformador, connectat amb la vida i els valors del projecte educatiu FEDAC.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola